Sziasztok! Ma a Webquest nevű módszerről fogok nektek írni, amit az elmúlt pár órában nagyon megkedveltem, és csináltam is, egy földrajzórához kapcsolódó óratervet ennek segítségével.
Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is.
Ilyen földrajzórai példák lehetnek:
- népességföldrajzi témák
- gazdasággal kapcsolatos témák
- különböző országok fejlettségével foglalkozó témák (Miért vezető gazdasági hatalom az USA?)
- tájékozódás ( látom, hol nyugszik a Nap az égen, látom milyen a növényzet, stb. HOL vagyok?)
Belinkelem nektek ezt a Webquestet, amit egy népességföldrajzi témához kapcsolódik, és én készítettem.
https://sites.google.com/site/ea1lkv
Legközelebb jövök!
KOBLOGVA
Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is.
Ilyen földrajzórai példák lehetnek:
- népességföldrajzi témák
- gazdasággal kapcsolatos témák
- különböző országok fejlettségével foglalkozó témák (Miért vezető gazdasági hatalom az USA?)
- tájékozódás ( látom, hol nyugszik a Nap az égen, látom milyen a növényzet, stb. HOL vagyok?)
Belinkelem nektek ezt a Webquestet, amit egy népességföldrajzi témához kapcsolódik, és én készítettem.
https://sites.google.com/site/ea1lkv
Legközelebb jövök!
KOBLOGVA
Megjegyzések
Megjegyzés küldése