Sziasztok! Ma a Google Térkép nevű alkalmazás használatáról fogom kifejteni a véleményem, és arról gondolkodom, hogyan is lehetne ezt használni, egy földrajzórán.
Ez a Google által fejlesztett alkalmazás, egészen 2006-tól létezik, de kezdetben csak térképgyűjteményként működött, ami lefedte az egész Föld területét, mára viszont rengeteg új funkciója van, ami rendkívüli módon megkönnyíti a mindennapi életünket, mindenkiét. A térképbe könnyedén belenagyíthatunk, mozoghatunk, egy város képénél az utcanevek is látszanak, valamint, számos kulturális vagy vendéglátóipari egység, így gyorsan kiválaszthatjuk melyik a hozzánk legközelebb eső étterem például. Ha egy címet keresünk, de nem találjuk, a Google Térkép megkeresi nekünk, a keresőhálózatának köszönhetően, valamint az utcaképet is láthatjuk, ha szeretnénk. Ha a domborzatra is kíváncsi vagyunk, azt is könnyedén felfedezhetjük otthonról, ha bekapcsoljuk a Google Térkép műhold funkcióját. Ezek mind nagyon egyszerűen kezelhető alkalmazások, amik tényleg megkönnyítik az életünket.
Hogyan is alkalmazzuk földrajzórán?
Könnyű helyzetben vagyok, hiszen a köznevelésben a földrajzórán rendkívül egyszerű hasznosítanom, a gyerekek számára is igen népszerű internetes térképet. A természettudományos nevelés szerves részét képezheti, valamint a mindennapi életben is igen hasznos tudást adhat ha valaki képes a térben és a térképen is jól tájékozódni. Ha a térképen számolhatnak a diákok a kulcskompetenciák közül a matematikai kompetencia is fejlesztésre kerülhet valamint a probléma megoldó képesség. Hiszen nézzük csak egy minden osztályban előkerülő problémát, hová menjünk kirándulni? Mennyibe fog kerülni az utazás? Hány kilométert fogunk utazni? Ha egy internetes térképet használunk, például a Google Térképet, ekkor a digitális kompetenciájukat is alkalmazniuk kell a tanulóknak.
Példák feladatokkal:
- osztálykirándulás szervezés
- tájékozódás virtuálisan vagy térben is
- idegen földrészek domborzatának meghatározása és az arra épülő népességtömörülések vizsgálata, szintetizálás
- földrajzi helyismeret, térképismeret fejlesztése
- településalakító tényezők feltérképezése
- természetföldrajzi formák szemléltetése
-stb.
Előnyei:
- gyorsan frissülő információk, nincsenek elavult adatok
- kis helyen is elférő térképek, hiszen régen még vastag atlaszok segítségével tájékozódhattunk
- digitális kompetencia fejlesztése
- szemléletesebb, mint egy térkép
- gyorsabb a keresés
-stb.
Hátrányai:
- térképes névmutatókban való keresést nem fejleszti
- a GPS funkció bekapcsolásával, nem fejlődik a tájékozódás annyira
- nem mozdítja ki a diákokat az utcára, a természetbe
- nem segíti a társas kapcsolatok fejlődését (ha eltévedünk, megkérdezünk valakit)
- esetleges torzítások
- tömegközlekedési funkció pontatlansága
- a Föld alakját és méretét nem szemlélteti megfelelően
-stb.
Sziasztok , még jelentkezem!
KOBLOGVA
KOBLOGVA
Megjegyzések
Megjegyzés küldése