Ugrás a fő tartalomra

Google térkép használata földrajzórán

Sziasztok! Ma  a Google Térkép nevű alkalmazás használatáról fogom kifejteni a véleményem, és arról gondolkodom, hogyan is lehetne ezt használni, egy földrajzórán. 

Ez a Google által fejlesztett alkalmazás, egészen 2006-tól létezik, de kezdetben csak térképgyűjteményként működött, ami lefedte az egész Föld területét, mára viszont rengeteg új funkciója van, ami rendkívüli módon megkönnyíti a mindennapi életünket, mindenkiét. A térképbe könnyedén belenagyíthatunk, mozoghatunk, egy város képénél az utcanevek is látszanak, valamint, számos kulturális vagy vendéglátóipari egység, így gyorsan kiválaszthatjuk melyik a hozzánk legközelebb eső étterem például. Ha egy címet keresünk, de nem találjuk, a Google Térkép megkeresi nekünk, a keresőhálózatának köszönhetően, valamint az utcaképet is láthatjuk, ha szeretnénk. Ha a domborzatra is kíváncsi vagyunk, azt is könnyedén felfedezhetjük otthonról, ha bekapcsoljuk a Google Térkép műhold funkcióját. Ezek mind nagyon egyszerűen kezelhető alkalmazások, amik tényleg megkönnyítik az életünket.





Hogyan is alkalmazzuk földrajzórán?
Könnyű helyzetben vagyok, hiszen a köznevelésben a földrajzórán rendkívül egyszerű hasznosítanom, a gyerekek számára is igen népszerű internetes térképet. A természettudományos nevelés szerves részét képezheti, valamint a mindennapi életben is igen hasznos tudást adhat ha valaki képes a térben és a térképen is jól tájékozódni. Ha a térképen számolhatnak a diákok a kulcskompetenciák közül a matematikai kompetencia is fejlesztésre kerülhet valamint a probléma megoldó képesség. Hiszen nézzük csak egy minden osztályban előkerülő problémát, hová menjünk kirándulni? Mennyibe fog kerülni az utazás? Hány kilométert fogunk utazni? Ha egy internetes térképet használunk, például a Google Térképet, ekkor a digitális kompetenciájukat is alkalmazniuk kell a tanulóknak. 

Példák feladatokkal:
- osztálykirándulás szervezés
- tájékozódás virtuálisan vagy térben is
- idegen földrészek domborzatának meghatározása és az arra épülő népességtömörülések vizsgálata, szintetizálás
- földrajzi helyismeret, térképismeret fejlesztése
- településalakító tényezők feltérképezése
- természetföldrajzi formák szemléltetése
-stb.




Előnyei:
- gyorsan frissülő információk, nincsenek elavult adatok
- kis helyen is elférő térképek, hiszen régen még vastag atlaszok segítségével tájékozódhattunk
- digitális kompetencia fejlesztése
- szemléletesebb, mint egy térkép
- gyorsabb a keresés
-stb.

Hátrányai:
- térképes névmutatókban való keresést nem fejleszti
- a GPS funkció bekapcsolásával, nem fejlődik a tájékozódás annyira
- nem mozdítja ki a diákokat az utcára, a természetbe
- nem segíti a társas kapcsolatok fejlődését (ha eltévedünk, megkérdezünk valakit)
- esetleges torzítások
- tömegközlekedési funkció pontatlansága
- a Föld alakját és méretét nem szemlélteti megfelelően
-stb.

Sziasztok , még jelentkezem!
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gyermelyi tésztagyár látogatása

Ezen a héten a Budapest vonzáskörzetében található tésztagyárba látogattunk el a csapattal, ahol nemcsak egy élelmiszeripari létesítmény mindennapjaival szembesülhettünk, hanem a növénytermesztés nehézségeivel is. Bebocsátást nyerhettünk abba, hogy egy kisvállalkozás, hogyan élte túl a szocialista időket, ahol létük is a csodával határos volt. Majd a privaticáió során, hogyan leltek baráti kezekre, és engedték el ezeket, mikor már fennmaradásuk biztossá vált. Láttunk érdekes tésztafajtákat, szagoltunk gépeket, megnézhettük a robottargonca működését. Majd visszaszálltunk a lomha kisbuszunkba, amit szerencsére csak egy rendőrtiszt talált gyanúsnak. A bevezető előadás során, a gyár szóvivője bemutatta a dinamikusan fejlődő cég történetét, majd kitért annak mőködésére is. Alapjáraton a Gyermelyi Kft. három dologgal foglalkozik. Első, a legközismertebb, a tésztagyártás, a másik kettő ág, pedig az alapanyaggyártáshoz köthető: malmászat, és tojástermelés. Számomra a legizgalmasabb informáci

Múzeumpedagógia 21. századi kihívásai

Kedves mindenki! A mai blogomban arról fogok írni nektek, hogy milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a Zemplén gyönyörű tájain, miként is lehetséges osztálykirándulást szervezni az őszi hónapokban. Előzetes elképzeléseim szerint, jóval nagyobb körültekintést igényelel egy hideg évszakban szervezett kirándulás, mint egy júliusban tartott póló-rövidnadrág kombinációban végezhető, könnyű terepi séta. Röviden tömören, igen, ez a számításom megfelel a könyörtelen valóságnak. A szél és az eső nem kedvez a lelkesedésnek, a motivációnak és a csapatmunka szellemének sem. A reggeli túránk alatt annyira zordak voltak a körülmények, hogy alternatívát kellett, hogy találjunk, az egész napos kint tartózkodásnak. Látva a hangulatunk lejtőn való megindulását, a vezetőink úgy döntöttek, a délutáni betervezett program helyett látogassuk meg a Magyar Nyelv Múzeumát Széphalmon. Borzasztóan nagy pozitív csalódásban volt részünk, hiszen nem tapasztaltunk még ennyire gyerekekre fókuszáló, interaktív múzeumot,

Miért gyere a Z-szakra?

Láttál egy posztert a Z szakról, de nem tudod, hogy illenél-e a közösségbe? Egy olyan szakot keresel, ahol számít a véleményed, és egy csoport megbecsült tagjaként szeretnél dolgozni? Gyere el hozzánk, és beszélgessünk! A Z szak legnagyobb előnye, hogy rugalmas és békés átmenetet biztosít a tinédzser évek és az igazi felnőtt élet között. Ugyanakkor olyan képességeket fejleszt, amikbe nem szereznél betekintést más módon. Természettudományok és videózás? Tanítás és kirándulás? Retorika és gps? Látszólag nem állnak rokonságban ezek a szópárok, de nálunk megismerheted, hogyan férnek meg egymással. Olyan diákok jelentkezését várjuk, akik szerették a gimnázium rendszerét, mégis szeretnének kívül látni a mai magyar közoktatás bugyrain! Tanítanál, de nem tudsz választani a kedvenc tantárgyaid közül? Komplex módon látod a világot, és ezt át szeretnéd adni ezt a jövő generációinak? EZ A TE HELYED!