Ugrás a fő tartalomra

Tanítási filozófiám

Sziasztok! 
Ma a tanítási filozófiámról fogok nektek beszélni, ebben olyan dolgokra térek ki, hogy mik a terveim, hogyan fogok tartani egy órát, miket tatok fontosnak, milyen tanári viselkedést tartok elfogadhatónak, és hogyan szeretnék értékelni. Ezek minden tanárnál, és leendő pedagógusnál máshogy valósulnak meg a valóságban, de mindenképpen alkalmazkodnia kell ezeknek a tanár személyiségéhez, hogy hiteles maradjon minden helyzetben és barátságos, elfogadó, de ugyanakkor olyan környezetet hozzon létre amiben lehetőség van a fejlődésre.

A számonkérés és az értékelés
Úgy gondolom tanárként, nem csak a számonkérés rendszeressége fontos, hiszen tisztában kell lennünk minden egyes pillanatban, éppen a fejlődés melyik szintjén állnak a tanulók, ki hol van lemaradva, mely készségek fejlesztésére kell nagyobb hangsúlyt fektetni, és melyek azok, amelyek már kifejezetten jól működnek. Ellenben, azért, hogy a diákok időben elkezdjenek tanulni, és óráról órára átnézzék az előző órai anyagot, néha bizony számon kell kérnem az anyagot. Szükség van témazáró dolgozatokra amelyekben egy nagyobb anyagrész elsajátítását kell vizsgálnom. Ezek a dolgozatok úgy gondolom nagyobb súllyal értékelendők, valamint bejelentésük is jóval előbb kell, hogy történjen, mint a röpdolgozatoknál. Így a tanulók időben értesülhetnek arról, mikorra nézzék át a tananyagszakaszt. A szóbeli kommunikációs képességeik fejlesztésének előmozdítása érdekében néha-néha feleltetésre is sor kell, hogy kerüljön, valamint úgy gondolom, ez a fajta stresszhelyzet az élet más területein is ugyanúgy előjöhet, mint itt az iskolában. Fontos, hogy a gyerekek az osztálytermi környezetükben ne szorongjanak, hiszen egy ilyen környezetben a feleltetés számukra a "pokol"-ként jelenik meg. 

Kooperatív csoportmunka
Annak idején amikor én még a katedra másik oldalán voltam, utáltam, gyűlöltem a csoportmunkákat. Én a szorgalmas, jó tanuló diákok közé tartoztam és úgy éreztem, ha csoportmunkára kerül sor, mindig csak én dolgozom és a többi diák úgymond kihasznál. Nem értettem, hogy a tanárok miért "húzzák az időt" ilyesfajta módszerekkel, hiszen én egyénileg és csoportban is el tudtam sajátítani azt a tudást, ami számon lett kérve. Ugyanakkor olyan képességekkel sosem rendelkeztem, amik ezekkel a módszerekkel kiválóan elsajátítható lett volna. Az egyetemen kellett sajnos elsajátítanom a csoportmunka képességét, amiből azóta is csak profitálok, és sokkal emlékezetesebbek azok a feldolgozandók, amiket ezzel a módszerrel sajátítottam el. Ezeknek a tapasztalatoknak köszönhetően, kiváló módszernek tartom, csak a pedagógusnak is valamilyen szempontból szerves részének kell lennie, azoknak az óráknak is, ahol ilyen módszert alkalmaz. Hiszen a rendet és a fegyelmet neki kell fenntartania, valamint segítő kezet kell nyújtania azoknak a csapatoknak, akik esetleg lemaradtak. 

Folytatás következik, sziasztok!
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gyermelyi tésztagyár látogatása

Ezen a héten a Budapest vonzáskörzetében található tésztagyárba látogattunk el a csapattal, ahol nemcsak egy élelmiszeripari létesítmény mindennapjaival szembesülhettünk, hanem a növénytermesztés nehézségeivel is. Bebocsátást nyerhettünk abba, hogy egy kisvállalkozás, hogyan élte túl a szocialista időket, ahol létük is a csodával határos volt. Majd a privaticáió során, hogyan leltek baráti kezekre, és engedték el ezeket, mikor már fennmaradásuk biztossá vált. Láttunk érdekes tésztafajtákat, szagoltunk gépeket, megnézhettük a robottargonca működését. Majd visszaszálltunk a lomha kisbuszunkba, amit szerencsére csak egy rendőrtiszt talált gyanúsnak. A bevezető előadás során, a gyár szóvivője bemutatta a dinamikusan fejlődő cég történetét, majd kitért annak mőködésére is. Alapjáraton a Gyermelyi Kft. három dologgal foglalkozik. Első, a legközismertebb, a tésztagyártás, a másik kettő ág, pedig az alapanyaggyártáshoz köthető: malmászat, és tojástermelés. Számomra a legizgalmasabb informáci

Múzeumpedagógia 21. századi kihívásai

Kedves mindenki! A mai blogomban arról fogok írni nektek, hogy milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a Zemplén gyönyörű tájain, miként is lehetséges osztálykirándulást szervezni az őszi hónapokban. Előzetes elképzeléseim szerint, jóval nagyobb körültekintést igényelel egy hideg évszakban szervezett kirándulás, mint egy júliusban tartott póló-rövidnadrág kombinációban végezhető, könnyű terepi séta. Röviden tömören, igen, ez a számításom megfelel a könyörtelen valóságnak. A szél és az eső nem kedvez a lelkesedésnek, a motivációnak és a csapatmunka szellemének sem. A reggeli túránk alatt annyira zordak voltak a körülmények, hogy alternatívát kellett, hogy találjunk, az egész napos kint tartózkodásnak. Látva a hangulatunk lejtőn való megindulását, a vezetőink úgy döntöttek, a délutáni betervezett program helyett látogassuk meg a Magyar Nyelv Múzeumát Széphalmon. Borzasztóan nagy pozitív csalódásban volt részünk, hiszen nem tapasztaltunk még ennyire gyerekekre fókuszáló, interaktív múzeumot,

Miért gyere a Z-szakra?

Láttál egy posztert a Z szakról, de nem tudod, hogy illenél-e a közösségbe? Egy olyan szakot keresel, ahol számít a véleményed, és egy csoport megbecsült tagjaként szeretnél dolgozni? Gyere el hozzánk, és beszélgessünk! A Z szak legnagyobb előnye, hogy rugalmas és békés átmenetet biztosít a tinédzser évek és az igazi felnőtt élet között. Ugyanakkor olyan képességeket fejleszt, amikbe nem szereznél betekintést más módon. Természettudományok és videózás? Tanítás és kirándulás? Retorika és gps? Látszólag nem állnak rokonságban ezek a szópárok, de nálunk megismerheted, hogyan férnek meg egymással. Olyan diákok jelentkezését várjuk, akik szerették a gimnázium rendszerét, mégis szeretnének kívül látni a mai magyar közoktatás bugyrain! Tanítanál, de nem tudsz választani a kedvenc tantárgyaid közül? Komplex módon látod a világot, és ezt át szeretnéd adni ezt a jövő generációinak? EZ A TE HELYED!