Ugrás a fő tartalomra

Sound Meter alkalmazás földrajzórán

Sziasztok! Ma egy olyan alkalmazásról írok nektek, ami eléggé földrajz illetve fizikaóra specifikus. Hiszen a zajszennyezést mérő Sound Meter alkalmazásról beszélek, ami könnyedén letölthető okostelefonra az Áruházon keresztül. Azért választottam ezt az applikációt, mert a környezetszennyezésen belül a zajszennyezés igen megfoghatatlan fogalomnak tűnik szerintem a gyerekek számára, de ha kezükben a telefonban mászkálnak a városban, vagy akár az iskola területén belül rájöhetnek, arra, hogy a hangos zaj az mennyi decibelt is jelent, mennyire ártalmas. Szórakozva tanulhatnak, akár össze is mérhetik, ki milyen hangos a Sound Meter szerint.


Én egy olyan tanórára tenném be ennek az eszköznek az alkalmazását, ami a következő feladatokból állna:
- csoportokba rendeződnek a gyerekek.
- a gyerekek kapnak egy térképet az iskola területéről, és a bejelölt pontokat fel kell keresniük, és ott meg kell mérniük a zajszennyezést. 
- a gyerekeknek a zajszennyezés megmérésén kívül jelölniük kell azt is a térképen, hogy mi bocsátott ki zajt az adott ponton
- ha ezekkel végeztek a diákonak egy újabb iskola-térképen valamilyen jelöléssel be kell rajzolniuk a zajszennyezés mértékét (például színkódolás).


Köszönöm, hogy meglátogattátok az oldalt, legközelebb ugyanitt, földrajzórás témákkal!
Sziasztok, 
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Múzeumpedagógia 21. századi kihívásai

Kedves mindenki! A mai blogomban arról fogok írni nektek, hogy milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a Zemplén gyönyörű tájain, miként is lehetséges osztálykirándulást szervezni az őszi hónapokban. Előzetes elképzeléseim szerint, jóval nagyobb körültekintést igényelel egy hideg évszakban szervezett kirándulás, mint egy júliusban tartott póló-rövidnadrág kombinációban végezhető, könnyű terepi séta. Röviden tömören, igen, ez a számításom megfelel a könyörtelen valóságnak. A szél és az eső nem kedvez a lelkesedésnek, a motivációnak és a csapatmunka szellemének sem. A reggeli túránk alatt annyira zordak voltak a körülmények, hogy alternatívát kellett, hogy találjunk, az egész napos kint tartózkodásnak. Látva a hangulatunk lejtőn való megindulását, a vezetőink úgy döntöttek, a délutáni betervezett program helyett látogassuk meg a Magyar Nyelv Múzeumát Széphalmon. Borzasztóan nagy pozitív csalódásban volt részünk, hiszen nem tapasztaltunk még ennyire gyerekekre fókuszáló, interaktív múzeumot,...

Webquest

Sziasztok! Ma a Webquest nevű módszerről fogok nektek írni, amit az elmúlt pár órában nagyon megkedveltem, és csináltam is, egy földrajzórához kapcsolódó óratervet ennek segítségével. Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is. Ilyen földrajzórai példák lehet...