Ugrás a fő tartalomra

Közösségi oldalak a tanórán

Sziasztok! Írhatnék a Facebookról, mint közösségi oldalról, de úgy érzem ennek az oldalnak a funkcióit már kellően elsajátítottam ahhoz, hogy a földrajzórákon is alkalmazni tudjam. Ma tehát a Sulinetről fogok beszámolni. Először is én nem tudtam, hogy a Sulinet, mint  közösségi háló is működik, de gyorsan beregisztráltam én kipróbáltam, miket lehet alkotni a rendszerrel. Most pedig adok néhány alternatívát arra vonatkozólag, hogyan is lehet alkalmazni ténylegesen az oktatásban.

Tippek az alkalmazásra: 
- az első és legfontosabb kiemelendő dolog, hogy a tanár ezen a portálon is tudja a kapcsolatot tartani a diákokkal, ez nem annyira az oktatásban, mindinkább az iskola mindennapjaihoz kötődhet.
- a tanár adhat ki a portálon házi feladatokat, annak elkerülése érdekében, hogy az iskolai tanítás során ne lógjon bele a szünetekbe, és mégis kapjanak a gyerekek otthoni feladatokat. 
- ha az iskola bármilyen programot szervez, akkor a tanár könnyedén felhívhatja erre a figyelmet a Sulinetes virtuális osztályában, és a szervezés is könnyebben folyhat itt.
- önálló feladat feldolgozása során ezen a portálon a gyerekek sikeresen böngészhetnek, és hiteles forrásokat találhatnak.
- a gyerekek interaktív vaktérkép gyűjtemény segítségével játszva tanulhatják meg a topográfiai fogalmakat akár önállóan otthon a számonkérésre gyakorlásként, akár az óra munka részeként csoportban
- a diákok a virtuális térben oldhatnak meg feladatokat, hiszen itt erre is lehetőségük nyílik, a földrajzon belül rengeteg témát érintve: csillagászat, regionális földrajz, környezetvédelem stb.

Úgy gondolom a Sulinet alkalmazása nincsen eléggé kiaknázva, pedig már így is nagy segítséget nyújthat, hiszen sokszínű témáival, módszereivel érdekessé teszi a tanulást. Most döbbentem rá, hogy tanárként mennyire hasznos segítségem lehet ez az oldal!

Legközelebb találkozunk, sziasztok!
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Webquest

Sziasztok! Ma a Webquest nevű módszerről fogok nektek írni, amit az elmúlt pár órában nagyon megkedveltem, és csináltam is, egy földrajzórához kapcsolódó óratervet ennek segítségével. Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is. Ilyen földrajzórai példák lehet...

Grafikus rendezők

Sziasztok, ma kétféle grafikus rendezőt hoztam nektek, amit digitális kompetenciát fejlesztve a számítógép és az internet segítségével készíthető el.  Az első egy idővonal, melyet a time.graphics/line honlapon keresztül szerkesztettem meg az Európai Unió keletkezésének folyamatáról, amit egy 10 osztályos globális világról szóló földrajzórára tennék be, mint szemléltető eszköz, de akár számonkérésnél a gyerekek is alkalmazhatják az idővonalat, hogy ábrázolják, az események időbeli sorrendjét. Én az elkészített időszalagon az általános eseményeket zölddel, míg a csatlakozásokat piros színkóddal jelöltem, sajnos képként beillesztve egyáltalán nem látványos, de a honlapon megnyitva tetszetős a látvány.  A második grafikus rendező egy szófelhő, a 21. századi képességekről szól az IKT kurzus zárásaként, amit a  https://wordart.com -on szerkeszthettem meg, nagyon tetszett az oldal, nagyon könnyen kezelhető akár gyerekek is alkalmazhatják, biztosan alkalmazni fogom a...