Ugrás a fő tartalomra
Sziasztok!
 Ma egy feladatlap készítő programmal ismerkedtem meg, a neve Redmenta. Ahol el is készítettem egy példafeladatokból álló lapot a teljesség igénye nélkül, hiszen igazából, csak ki akartam próbálni, hogy hogyan is működik, hogyan is tudom felhasználni a tanórákon. Ugyanakkor a feladatok jól beágyazhatók, egy Afrika földrajzával kapcsolatos ismereteket felmérő órára, például számonkérésnél. Úgy gondolom, hogy számítógépes, internetes dolgozatoknál a csalás lehetősége is sokkal kisebb. Erre az órára 7. osztályban kerülhetne sor, hiszen a gyerekek ebben az évben foglalkoznak a távoli vidékek földrajzával, Amerikával, Ázsiával és Afrikával is, Európa és hazánk csak később kerül beépítésre. Figyelembe vettem az életkori sajátosságokat a feladatok tervezésénél, és teret biztosítottam a gyerekek véleményének kibontására  is. 16-17 éves korosztály számára könnyen megérthető, de elég komplex ahhoz, hogy minden előírt fogalommal, összefüggéssel találkozzanak. Úgy gondolom, további izgalmas feladatok kitalálásával, a gyerekek örömmel töltik ki ezt a tesztet, hiszen fejleszti a digitális kompetenciát, valamint többféle készséget is megmozgat a feladatok különbözősége miatt.

Ha kedvet kaptatok a teszt kitöltéséhez kattintsatok ide!! :)
Sziasztok,
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Webquest

Sziasztok! Ma a Webquest nevű módszerről fogok nektek írni, amit az elmúlt pár órában nagyon megkedveltem, és csináltam is, egy földrajzórához kapcsolódó óratervet ennek segítségével. Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is. Ilyen földrajzórai példák lehet...

Grafikus rendezők

Sziasztok, ma kétféle grafikus rendezőt hoztam nektek, amit digitális kompetenciát fejlesztve a számítógép és az internet segítségével készíthető el.  Az első egy idővonal, melyet a time.graphics/line honlapon keresztül szerkesztettem meg az Európai Unió keletkezésének folyamatáról, amit egy 10 osztályos globális világról szóló földrajzórára tennék be, mint szemléltető eszköz, de akár számonkérésnél a gyerekek is alkalmazhatják az idővonalat, hogy ábrázolják, az események időbeli sorrendjét. Én az elkészített időszalagon az általános eseményeket zölddel, míg a csatlakozásokat piros színkóddal jelöltem, sajnos képként beillesztve egyáltalán nem látványos, de a honlapon megnyitva tetszetős a látvány.  A második grafikus rendező egy szófelhő, a 21. századi képességekről szól az IKT kurzus zárásaként, amit a  https://wordart.com -on szerkeszthettem meg, nagyon tetszett az oldal, nagyon könnyen kezelhető akár gyerekek is alkalmazhatják, biztosan alkalmazni fogom a...