Sziasztok! Írhatnék a Facebookról, mint közösségi oldalról, de úgy érzem ennek az oldalnak a funkcióit már kellően elsajátítottam ahhoz, hogy a földrajzórákon is alkalmazni tudjam. Ma tehát a Sulinetről fogok beszámolni. Először is én nem tudtam, hogy a Sulinet, mint közösségi háló is működik, de gyorsan beregisztráltam én kipróbáltam, miket lehet alkotni a rendszerrel. Most pedig adok néhány alternatívát arra vonatkozólag, hogyan is lehet alkalmazni ténylegesen az oktatásban.
Tippek az alkalmazásra:
- az első és legfontosabb kiemelendő dolog, hogy a tanár ezen a portálon is tudja a kapcsolatot tartani a diákokkal, ez nem annyira az oktatásban, mindinkább az iskola mindennapjaihoz kötődhet.
- a tanár adhat ki a portálon házi feladatokat, annak elkerülése érdekében, hogy az iskolai tanítás során ne lógjon bele a szünetekbe, és mégis kapjanak a gyerekek otthoni feladatokat.
- ha az iskola bármilyen programot szervez, akkor a tanár könnyedén felhívhatja erre a figyelmet a Sulinetes virtuális osztályában, és a szervezés is könnyebben folyhat itt.
- önálló feladat feldolgozása során ezen a portálon a gyerekek sikeresen böngészhetnek, és hiteles forrásokat találhatnak.
- a gyerekek interaktív vaktérkép gyűjtemény segítségével játszva tanulhatják meg a topográfiai fogalmakat akár önállóan otthon a számonkérésre gyakorlásként, akár az óra munka részeként csoportban
- a diákok a virtuális térben oldhatnak meg feladatokat, hiszen itt erre is lehetőségük nyílik, a földrajzon belül rengeteg témát érintve: csillagászat, regionális földrajz, környezetvédelem stb.
Úgy gondolom a Sulinet alkalmazása nincsen eléggé kiaknázva, pedig már így is nagy segítséget nyújthat, hiszen sokszínű témáival, módszereivel érdekessé teszi a tanulást. Most döbbentem rá, hogy tanárként mennyire hasznos segítségem lehet ez az oldal!
Legközelebb találkozunk, sziasztok!
KOBLOGVA
Megjegyzések
Megjegyzés küldése