Ugrás a fő tartalomra

Digitális kompetenciafejlesztés földrajzórán

Sziasztok! Milyen lehetőségeink is vannak, mint földrajztanár? Mik azok a területek a digitális kompetencián belül, amit sikeresen fejleszthetünk mi is? Miért lehet hasznos a digitális kompetencia a későbbiekben? Ma ezekre a kérdésekre keressük a választ! Néhány példán keresztül szeretném szemléltetni, hogy nekem mik jutottak eszembe. Várom a további ötleteket is! 

Társas kapcsolatok, kommunikáció
Földrajzórán is lehetőségünk van, hogy gyakoroltassuk a gyerekeknek a kooperatív csoportmunkát, párosmunkát, behozzuk az életükbe a projektmunka módszerét. Az internet segítségével, fejleszthetjük a gyerekek digitális és anyanyelvi készségeit is, nem beszélve arról, hogy ha engedélyezett például a csoport munkájában a chat használata, talán szívesebben is foglalkoznak a gyerekek az adott tantárggyal. Így az első alapvető ötletem az, hogy ismertetnünk kell a társas kapcsolat tartás módszereinek ismeretének kitágításának további lehetőségeit is. 

Adatkeresés, adatszűrés
Nagyon fontosnak érzem megemlíteni, hogy a gyerekeket fel kell készítenünk arra, hogy az internet nem csak igazságokat rejt, nagyon könnyen bele lehet futni téves információkba. Tudniuk kell, hogyan szűrjék ki melyik forrás lehet hiteles, és melyik nem. Először ehhez én mindenképp olyan kutatómunkára ösztönözném a gyerekeket, ahol szakirodalomlistát készítek számukra. Majd ha már ez sikeresen működik, csak a szakemberek nevét, vagy újságok elérhetőségét adom meg. De 10. osztályba érve, fel kell készítenem őket, hogy maguknak is tudniuk kell válogatni.
Úgy érzem idejében meg kell tanítanom a diákoknak, hogy ha hiteles forrást találnak, hogyan tudják azt rendesen megjelölni a dolgozatukban, munkájukban. Hiszen a további tanulmányaik és munkájuk során ezzel meggyűlhet a bajuk.

Adatok feldolgozása digitálisan 
A tanulmányaim során nekem problémát okozott az, ha statisztikai adatokat kellett kiszűrnöm és érzékelnem egy szövegben. Ebben nekem az segített, ha az adatokat diagramban ábrázoltam, vagy ábrát készítettem róla, úgy gondolom, hogy nem csak én vagyok így. Szeretném, ha diákjaimnak ez nem jelentene gondot. Erre nagyszerű digitális applikációk is léteznek, amik segítségükre lehetnek látványosan. 
Ehhez kapcsolódóan eszembe jutott, hogy milyen nagyszerű ötlet lenne, ha olyan okostelefonos applikációkat próbálnánk ki a gyerekekkel, amik tökéletesen kapcsolódnak a földrajzhoz. (erre egy példa: zajszennyezés mérés: Sound Meter alkalmazás).

Ehhez példaként egy videót hoztam nektek, amire most találtam rá, két földrajzos szaktársam videója arról, hogy számukra mik is azok a 21. századi kompetenciák. Azért választottam ezt a videót, mert izgalmas volt látni, más pedagógus jelölt sortársam véleményét is a témában.
A videót itt nézhetitek meg!:) Nagyon mókás nézzétek meg! 
Szisztok,
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gyermelyi tésztagyár látogatása

Ezen a héten a Budapest vonzáskörzetében található tésztagyárba látogattunk el a csapattal, ahol nemcsak egy élelmiszeripari létesítmény mindennapjaival szembesülhettünk, hanem a növénytermesztés nehézségeivel is. Bebocsátást nyerhettünk abba, hogy egy kisvállalkozás, hogyan élte túl a szocialista időket, ahol létük is a csodával határos volt. Majd a privaticáió során, hogyan leltek baráti kezekre, és engedték el ezeket, mikor már fennmaradásuk biztossá vált. Láttunk érdekes tésztafajtákat, szagoltunk gépeket, megnézhettük a robottargonca működését. Majd visszaszálltunk a lomha kisbuszunkba, amit szerencsére csak egy rendőrtiszt talált gyanúsnak. A bevezető előadás során, a gyár szóvivője bemutatta a dinamikusan fejlődő cég történetét, majd kitért annak mőködésére is. Alapjáraton a Gyermelyi Kft. három dologgal foglalkozik. Első, a legközismertebb, a tésztagyártás, a másik kettő ág, pedig az alapanyaggyártáshoz köthető: malmászat, és tojástermelés. Számomra a legizgalmasabb informáci

Múzeumpedagógia 21. századi kihívásai

Kedves mindenki! A mai blogomban arról fogok írni nektek, hogy milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a Zemplén gyönyörű tájain, miként is lehetséges osztálykirándulást szervezni az őszi hónapokban. Előzetes elképzeléseim szerint, jóval nagyobb körültekintést igényelel egy hideg évszakban szervezett kirándulás, mint egy júliusban tartott póló-rövidnadrág kombinációban végezhető, könnyű terepi séta. Röviden tömören, igen, ez a számításom megfelel a könyörtelen valóságnak. A szél és az eső nem kedvez a lelkesedésnek, a motivációnak és a csapatmunka szellemének sem. A reggeli túránk alatt annyira zordak voltak a körülmények, hogy alternatívát kellett, hogy találjunk, az egész napos kint tartózkodásnak. Látva a hangulatunk lejtőn való megindulását, a vezetőink úgy döntöttek, a délutáni betervezett program helyett látogassuk meg a Magyar Nyelv Múzeumát Széphalmon. Borzasztóan nagy pozitív csalódásban volt részünk, hiszen nem tapasztaltunk még ennyire gyerekekre fókuszáló, interaktív múzeumot,

Miért gyere a Z-szakra?

Láttál egy posztert a Z szakról, de nem tudod, hogy illenél-e a közösségbe? Egy olyan szakot keresel, ahol számít a véleményed, és egy csoport megbecsült tagjaként szeretnél dolgozni? Gyere el hozzánk, és beszélgessünk! A Z szak legnagyobb előnye, hogy rugalmas és békés átmenetet biztosít a tinédzser évek és az igazi felnőtt élet között. Ugyanakkor olyan képességeket fejleszt, amikbe nem szereznél betekintést más módon. Természettudományok és videózás? Tanítás és kirándulás? Retorika és gps? Látszólag nem állnak rokonságban ezek a szópárok, de nálunk megismerheted, hogyan férnek meg egymással. Olyan diákok jelentkezését várjuk, akik szerették a gimnázium rendszerét, mégis szeretnének kívül látni a mai magyar közoktatás bugyrain! Tanítanál, de nem tudsz választani a kedvenc tantárgyaid közül? Komplex módon látod a világot, és ezt át szeretnéd adni ezt a jövő generációinak? EZ A TE HELYED!