Sziasztok! Milyen lehetőségeink is vannak, mint földrajztanár? Mik azok a területek a digitális kompetencián belül, amit sikeresen fejleszthetünk mi is? Miért lehet hasznos a digitális kompetencia a későbbiekben? Ma ezekre a kérdésekre keressük a választ! Néhány példán keresztül szeretném szemléltetni, hogy nekem mik jutottak eszembe. Várom a további ötleteket is!
Földrajzórán is lehetőségünk van, hogy gyakoroltassuk a gyerekeknek a kooperatív csoportmunkát, párosmunkát, behozzuk az életükbe a projektmunka módszerét. Az internet segítségével, fejleszthetjük a gyerekek digitális és anyanyelvi készségeit is, nem beszélve arról, hogy ha engedélyezett például a csoport munkájában a chat használata, talán szívesebben is foglalkoznak a gyerekek az adott tantárggyal. Így az első alapvető ötletem az, hogy ismertetnünk kell a társas kapcsolat tartás módszereinek ismeretének kitágításának további lehetőségeit is.
Nagyon fontosnak érzem megemlíteni, hogy a gyerekeket fel kell készítenünk arra, hogy az internet nem csak igazságokat rejt, nagyon könnyen bele lehet futni téves információkba. Tudniuk kell, hogyan szűrjék ki melyik forrás lehet hiteles, és melyik nem. Először ehhez én mindenképp olyan kutatómunkára ösztönözném a gyerekeket, ahol szakirodalomlistát készítek számukra. Majd ha már ez sikeresen működik, csak a szakemberek nevét, vagy újságok elérhetőségét adom meg. De 10. osztályba érve, fel kell készítenem őket, hogy maguknak is tudniuk kell válogatni.
Úgy érzem idejében meg kell tanítanom a diákoknak, hogy ha hiteles forrást találnak, hogyan tudják azt rendesen megjelölni a dolgozatukban, munkájukban. Hiszen a további tanulmányaik és munkájuk során ezzel meggyűlhet a bajuk.
Adatok feldolgozása digitálisan
A tanulmányaim során nekem problémát okozott az, ha statisztikai adatokat kellett kiszűrnöm és érzékelnem egy szövegben. Ebben nekem az segített, ha az adatokat diagramban ábrázoltam, vagy ábrát készítettem róla, úgy gondolom, hogy nem csak én vagyok így. Szeretném, ha diákjaimnak ez nem jelentene gondot. Erre nagyszerű digitális applikációk is léteznek, amik segítségükre lehetnek látványosan.
Ehhez kapcsolódóan eszembe jutott, hogy milyen nagyszerű ötlet lenne, ha olyan okostelefonos applikációkat próbálnánk ki a gyerekekkel, amik tökéletesen kapcsolódnak a földrajzhoz. (erre egy példa: zajszennyezés mérés: Sound Meter alkalmazás).
Ehhez példaként egy videót hoztam nektek, amire most találtam rá, két földrajzos szaktársam videója arról, hogy számukra mik is azok a 21. századi kompetenciák. Azért választottam ezt a videót, mert izgalmas volt látni, más pedagógus jelölt sortársam véleményét is a témában.
A videót itt nézhetitek meg!:) Nagyon mókás nézzétek meg!
Szisztok,
KOBLOGVA
KOBLOGVA
Megjegyzések
Megjegyzés küldése