Ugrás a fő tartalomra

Milyen tanár szeretnék lenni?

Olyan, aki tudja kiket tanít, ismeri a tanítványait. Olyan, aki tudja, melyik évben jár, melyik országban, melyik városban, melyik osztályban. Olyan, aki tudja mik az értékei, és próbálja elérni, hogy a diákok is megtanulják, hogy övéik mik. Olyan, aki tudja, miben szorul segítségre, fejlődésre, és elismeri ezeket mások előtt is. Arra neveli diákjait is, hogy tegyenek ugyanígy. Olyan, aki az esetek többségében pozitív, lelkes és kezdeményező, de ha szomorú nem fél kimutatni érzéseit. /Nem lehetek mindig jófej, Nem lehetek mindig boldog. És nem mondhatom többé a barátaimnak, hogy ez,Nem a te, nem a te, nem a te, nem a te dolgod/ CC Olyan, akitől kérdezhetnek akármit, tud válaszolni! A valóság a válasz, nem a válasz a valóság. Olyan, akire fel lehet nézni, vagy lehet tőle tanulni. Olyan, aki nem érzéketlen. Olyan, aki rendelkezik azzal a tudással és képességgel, amit számonkér. Olyan, aki tartja a szavát. Olyan, aki sosem él vissza helyzetével és nem gúnyol ki másokat. Olyan, aki nem ítél elsőre, aki minden esélyt megad. Olyan, aki rugalmas, de következetes. Olyan, aki tud nemet mondani, és igent is! Olyan, aki nem felejtkezik meg erről a listáról, és idővel hozzáír még dolgokat! És olyan, aki erről a listáról sosem fog törölni semmit!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Aszályos időszakok hatása a mezőgazdaságra

  Az aszály hatása a gazdálkodókra Manapság egyre többször tapasztaljuk, hogy az aszályok hosszabb ideig tartanak, és egyre nagyobb hatással vannak mind a mezőgazdaságra, mind pedig a környezetünkre. Az aszály nemcsak a termelést veszélyezteti, hanem az egész ökoszisztémát, a vízkészleteket és a talaj minőségét is. Környezettudatos emberként egyre inkább úgy érzem, hogy ha nem figyelünk a természeti erőforrások védelmére, akkor az egész jövőnket kockáztatjuk. És mindez nem csupán egy távoli probléma: mindennapjainkat is befolyásolja, legyen szó élelmiszerről vagy a vízhez való hozzáférésről. A faluban ahol élek főként mezőgazdasági munkákból élnek az emberek, sokaknak van földje is. Nem ritka, hogy traktorok mennek el az ablakom alatt, és már azt is tudom, mit csinál egy kombájn. A szomszédaink egyre többet panaszkodnak arra, hogy az eddig sem túlságosan kötött talaj már nem szolgál kellő táplálékkal és vízzel a növények számára. Az alábbiakban az ő szemükkel gondolkodva vizsgálom...

Bemutatkozó

Sziasztok!  Azért hoztam létre ezt a blogfelületet, hogy megismerkedjetek a tanítási stratégiámmal, módszereimmel. Ko kas Va nesszának hívnak és negyedéves hallgató vagyok az ELTE Tanárképző Központjában, ahol földrajz-környezettan szakos tanárnak tanulok. 22 éves vagyok és Hatvanból származom, de jelenleg Győrben élek a párommal, aki hivatásos katona. A diploma megszerzésével szeretnék tanárként elhelyezkedni, és tanítani főként általános iskolában. Kihívásnak tartom olyan, hátrányos helyzetű diákok tanítását, akik eddig csak "túlélték" az iskolát. Fontosnak érzem az ilyen tanulók nevelését, és olyan képességek megtanítását amelyeket, a mindennapi életben is hasznosítani tudnak, akár az iskola befejeztével is. Szeretném megteremteni az osztályteremben, azt a barátságos környezetet, ahol a diákok felszabadultnak érezhetik magukat, és nem jellemző a szorongás. Egy ilyen környezetben nem csak a szociális kapcsolatok teremtése indul könnyebben, hanem a tananyag elsajátítás...