Ugrás a fő tartalomra

Milyen tanár szeretnék lenni?

Olyan, aki tudja kiket tanít, ismeri a tanítványait. Olyan, aki tudja, melyik évben jár, melyik országban, melyik városban, melyik osztályban. Olyan, aki tudja mik az értékei, és próbálja elérni, hogy a diákok is megtanulják, hogy övéik mik. Olyan, aki tudja, miben szorul segítségre, fejlődésre, és elismeri ezeket mások előtt is. Arra neveli diákjait is, hogy tegyenek ugyanígy. Olyan, aki az esetek többségében pozitív, lelkes és kezdeményező, de ha szomorú nem fél kimutatni érzéseit. /Nem lehetek mindig jófej, Nem lehetek mindig boldog. És nem mondhatom többé a barátaimnak, hogy ez,Nem a te, nem a te, nem a te, nem a te dolgod/ CC Olyan, akitől kérdezhetnek akármit, tud válaszolni! A valóság a válasz, nem a válasz a valóság. Olyan, akire fel lehet nézni, vagy lehet tőle tanulni. Olyan, aki nem érzéketlen. Olyan, aki rendelkezik azzal a tudással és képességgel, amit számonkér. Olyan, aki tartja a szavát. Olyan, aki sosem él vissza helyzetével és nem gúnyol ki másokat. Olyan, aki nem ítél elsőre, aki minden esélyt megad. Olyan, aki rugalmas, de következetes. Olyan, aki tud nemet mondani, és igent is! Olyan, aki nem felejtkezik meg erről a listáról, és idővel hozzáír még dolgokat! És olyan, aki erről a listáról sosem fog törölni semmit!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Múzeumpedagógia 21. századi kihívásai

Kedves mindenki! A mai blogomban arról fogok írni nektek, hogy milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a Zemplén gyönyörű tájain, miként is lehetséges osztálykirándulást szervezni az őszi hónapokban. Előzetes elképzeléseim szerint, jóval nagyobb körültekintést igényelel egy hideg évszakban szervezett kirándulás, mint egy júliusban tartott póló-rövidnadrág kombinációban végezhető, könnyű terepi séta. Röviden tömören, igen, ez a számításom megfelel a könyörtelen valóságnak. A szél és az eső nem kedvez a lelkesedésnek, a motivációnak és a csapatmunka szellemének sem. A reggeli túránk alatt annyira zordak voltak a körülmények, hogy alternatívát kellett, hogy találjunk, az egész napos kint tartózkodásnak. Látva a hangulatunk lejtőn való megindulását, a vezetőink úgy döntöttek, a délutáni betervezett program helyett látogassuk meg a Magyar Nyelv Múzeumát Széphalmon. Borzasztóan nagy pozitív csalódásban volt részünk, hiszen nem tapasztaltunk még ennyire gyerekekre fókuszáló, interaktív múzeumot,...

Webquest

Sziasztok! Ma a Webquest nevű módszerről fogok nektek írni, amit az elmúlt pár órában nagyon megkedveltem, és csináltam is, egy földrajzórához kapcsolódó óratervet ennek segítségével. Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is. Ilyen földrajzórai példák lehet...