Ugrás a fő tartalomra

Miért gyere a Z-szakra?

Láttál egy posztert a Z szakról, de nem tudod, hogy illenél-e a közösségbe? Egy olyan szakot keresel, ahol számít a véleményed, és egy csoport megbecsült tagjaként szeretnél dolgozni? Gyere el hozzánk, és beszélgessünk! A Z szak legnagyobb előnye, hogy rugalmas és békés átmenetet biztosít a tinédzser évek és az igazi felnőtt élet között. Ugyanakkor olyan képességeket fejleszt, amikbe nem szereznél betekintést más módon. Természettudományok és videózás? Tanítás és kirándulás? Retorika és gps? Látszólag nem állnak rokonságban ezek a szópárok, de nálunk megismerheted, hogyan férnek meg egymással. Olyan diákok jelentkezését várjuk, akik szerették a gimnázium rendszerét, mégis szeretnének kívül látni a mai magyar közoktatás bugyrain! Tanítanál, de nem tudsz választani a kedvenc tantárgyaid közül? Komplex módon látod a világot, és ezt át szeretnéd adni ezt a jövő generációinak? EZ A TE HELYED!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Webquest

Sziasztok! Ma a Webquest nevű módszerről fogok nektek írni, amit az elmúlt pár órában nagyon megkedveltem, és csináltam is, egy földrajzórához kapcsolódó óratervet ennek segítségével. Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is. Ilyen földrajzórai példák lehet...

Grafikus rendezők

Sziasztok, ma kétféle grafikus rendezőt hoztam nektek, amit digitális kompetenciát fejlesztve a számítógép és az internet segítségével készíthető el.  Az első egy idővonal, melyet a time.graphics/line honlapon keresztül szerkesztettem meg az Európai Unió keletkezésének folyamatáról, amit egy 10 osztályos globális világról szóló földrajzórára tennék be, mint szemléltető eszköz, de akár számonkérésnél a gyerekek is alkalmazhatják az idővonalat, hogy ábrázolják, az események időbeli sorrendjét. Én az elkészített időszalagon az általános eseményeket zölddel, míg a csatlakozásokat piros színkóddal jelöltem, sajnos képként beillesztve egyáltalán nem látványos, de a honlapon megnyitva tetszetős a látvány.  A második grafikus rendező egy szófelhő, a 21. századi képességekről szól az IKT kurzus zárásaként, amit a  https://wordart.com -on szerkeszthettem meg, nagyon tetszett az oldal, nagyon könnyen kezelhető akár gyerekek is alkalmazhatják, biztosan alkalmazni fogom a...