Ugrás a fő tartalomra

Google térkép használata földrajzórán

Sziasztok! Ma  a Google Térkép nevű alkalmazás használatáról fogom kifejteni a véleményem, és arról gondolkodom, hogyan is lehetne ezt használni, egy földrajzórán. 

Ez a Google által fejlesztett alkalmazás, egészen 2006-tól létezik, de kezdetben csak térképgyűjteményként működött, ami lefedte az egész Föld területét, mára viszont rengeteg új funkciója van, ami rendkívüli módon megkönnyíti a mindennapi életünket, mindenkiét. A térképbe könnyedén belenagyíthatunk, mozoghatunk, egy város képénél az utcanevek is látszanak, valamint, számos kulturális vagy vendéglátóipari egység, így gyorsan kiválaszthatjuk melyik a hozzánk legközelebb eső étterem például. Ha egy címet keresünk, de nem találjuk, a Google Térkép megkeresi nekünk, a keresőhálózatának köszönhetően, valamint az utcaképet is láthatjuk, ha szeretnénk. Ha a domborzatra is kíváncsi vagyunk, azt is könnyedén felfedezhetjük otthonról, ha bekapcsoljuk a Google Térkép műhold funkcióját. Ezek mind nagyon egyszerűen kezelhető alkalmazások, amik tényleg megkönnyítik az életünket.





Hogyan is alkalmazzuk földrajzórán?
Könnyű helyzetben vagyok, hiszen a köznevelésben a földrajzórán rendkívül egyszerű hasznosítanom, a gyerekek számára is igen népszerű internetes térképet. A természettudományos nevelés szerves részét képezheti, valamint a mindennapi életben is igen hasznos tudást adhat ha valaki képes a térben és a térképen is jól tájékozódni. Ha a térképen számolhatnak a diákok a kulcskompetenciák közül a matematikai kompetencia is fejlesztésre kerülhet valamint a probléma megoldó képesség. Hiszen nézzük csak egy minden osztályban előkerülő problémát, hová menjünk kirándulni? Mennyibe fog kerülni az utazás? Hány kilométert fogunk utazni? Ha egy internetes térképet használunk, például a Google Térképet, ekkor a digitális kompetenciájukat is alkalmazniuk kell a tanulóknak. 

Példák feladatokkal:
- osztálykirándulás szervezés
- tájékozódás virtuálisan vagy térben is
- idegen földrészek domborzatának meghatározása és az arra épülő népességtömörülések vizsgálata, szintetizálás
- földrajzi helyismeret, térképismeret fejlesztése
- településalakító tényezők feltérképezése
- természetföldrajzi formák szemléltetése
-stb.




Előnyei:
- gyorsan frissülő információk, nincsenek elavult adatok
- kis helyen is elférő térképek, hiszen régen még vastag atlaszok segítségével tájékozódhattunk
- digitális kompetencia fejlesztése
- szemléletesebb, mint egy térkép
- gyorsabb a keresés
-stb.

Hátrányai:
- térképes névmutatókban való keresést nem fejleszti
- a GPS funkció bekapcsolásával, nem fejlődik a tájékozódás annyira
- nem mozdítja ki a diákokat az utcára, a természetbe
- nem segíti a társas kapcsolatok fejlődését (ha eltévedünk, megkérdezünk valakit)
- esetleges torzítások
- tömegközlekedési funkció pontatlansága
- a Föld alakját és méretét nem szemlélteti megfelelően
-stb.

Sziasztok , még jelentkezem!
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Aszályos időszakok hatása a mezőgazdaságra

  Az aszály hatása a gazdálkodókra Manapság egyre többször tapasztaljuk, hogy az aszályok hosszabb ideig tartanak, és egyre nagyobb hatással vannak mind a mezőgazdaságra, mind pedig a környezetünkre. Az aszály nemcsak a termelést veszélyezteti, hanem az egész ökoszisztémát, a vízkészleteket és a talaj minőségét is. Környezettudatos emberként egyre inkább úgy érzem, hogy ha nem figyelünk a természeti erőforrások védelmére, akkor az egész jövőnket kockáztatjuk. És mindez nem csupán egy távoli probléma: mindennapjainkat is befolyásolja, legyen szó élelmiszerről vagy a vízhez való hozzáférésről. A faluban ahol élek főként mezőgazdasági munkákból élnek az emberek, sokaknak van földje is. Nem ritka, hogy traktorok mennek el az ablakom alatt, és már azt is tudom, mit csinál egy kombájn. A szomszédaink egyre többet panaszkodnak arra, hogy az eddig sem túlságosan kötött talaj már nem szolgál kellő táplálékkal és vízzel a növények számára. Az alábbiakban az ő szemükkel gondolkodva vizsgálom...

Múzeumpedagógia 21. századi kihívásai

Kedves mindenki! A mai blogomban arról fogok írni nektek, hogy milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a Zemplén gyönyörű tájain, miként is lehetséges osztálykirándulást szervezni az őszi hónapokban. Előzetes elképzeléseim szerint, jóval nagyobb körültekintést igényelel egy hideg évszakban szervezett kirándulás, mint egy júliusban tartott póló-rövidnadrág kombinációban végezhető, könnyű terepi séta. Röviden tömören, igen, ez a számításom megfelel a könyörtelen valóságnak. A szél és az eső nem kedvez a lelkesedésnek, a motivációnak és a csapatmunka szellemének sem. A reggeli túránk alatt annyira zordak voltak a körülmények, hogy alternatívát kellett, hogy találjunk, az egész napos kint tartózkodásnak. Látva a hangulatunk lejtőn való megindulását, a vezetőink úgy döntöttek, a délutáni betervezett program helyett látogassuk meg a Magyar Nyelv Múzeumát Széphalmon. Borzasztóan nagy pozitív csalódásban volt részünk, hiszen nem tapasztaltunk még ennyire gyerekekre fókuszáló, interaktív múzeumot,...