Ugrás a fő tartalomra

Google térkép használata földrajzórán

Sziasztok! Ma  a Google Térkép nevű alkalmazás használatáról fogom kifejteni a véleményem, és arról gondolkodom, hogyan is lehetne ezt használni, egy földrajzórán. 

Ez a Google által fejlesztett alkalmazás, egészen 2006-tól létezik, de kezdetben csak térképgyűjteményként működött, ami lefedte az egész Föld területét, mára viszont rengeteg új funkciója van, ami rendkívüli módon megkönnyíti a mindennapi életünket, mindenkiét. A térképbe könnyedén belenagyíthatunk, mozoghatunk, egy város képénél az utcanevek is látszanak, valamint, számos kulturális vagy vendéglátóipari egység, így gyorsan kiválaszthatjuk melyik a hozzánk legközelebb eső étterem például. Ha egy címet keresünk, de nem találjuk, a Google Térkép megkeresi nekünk, a keresőhálózatának köszönhetően, valamint az utcaképet is láthatjuk, ha szeretnénk. Ha a domborzatra is kíváncsi vagyunk, azt is könnyedén felfedezhetjük otthonról, ha bekapcsoljuk a Google Térkép műhold funkcióját. Ezek mind nagyon egyszerűen kezelhető alkalmazások, amik tényleg megkönnyítik az életünket.





Hogyan is alkalmazzuk földrajzórán?
Könnyű helyzetben vagyok, hiszen a köznevelésben a földrajzórán rendkívül egyszerű hasznosítanom, a gyerekek számára is igen népszerű internetes térképet. A természettudományos nevelés szerves részét képezheti, valamint a mindennapi életben is igen hasznos tudást adhat ha valaki képes a térben és a térképen is jól tájékozódni. Ha a térképen számolhatnak a diákok a kulcskompetenciák közül a matematikai kompetencia is fejlesztésre kerülhet valamint a probléma megoldó képesség. Hiszen nézzük csak egy minden osztályban előkerülő problémát, hová menjünk kirándulni? Mennyibe fog kerülni az utazás? Hány kilométert fogunk utazni? Ha egy internetes térképet használunk, például a Google Térképet, ekkor a digitális kompetenciájukat is alkalmazniuk kell a tanulóknak. 

Példák feladatokkal:
- osztálykirándulás szervezés
- tájékozódás virtuálisan vagy térben is
- idegen földrészek domborzatának meghatározása és az arra épülő népességtömörülések vizsgálata, szintetizálás
- földrajzi helyismeret, térképismeret fejlesztése
- településalakító tényezők feltérképezése
- természetföldrajzi formák szemléltetése
-stb.




Előnyei:
- gyorsan frissülő információk, nincsenek elavult adatok
- kis helyen is elférő térképek, hiszen régen még vastag atlaszok segítségével tájékozódhattunk
- digitális kompetencia fejlesztése
- szemléletesebb, mint egy térkép
- gyorsabb a keresés
-stb.

Hátrányai:
- térképes névmutatókban való keresést nem fejleszti
- a GPS funkció bekapcsolásával, nem fejlődik a tájékozódás annyira
- nem mozdítja ki a diákokat az utcára, a természetbe
- nem segíti a társas kapcsolatok fejlődését (ha eltévedünk, megkérdezünk valakit)
- esetleges torzítások
- tömegközlekedési funkció pontatlansága
- a Föld alakját és méretét nem szemlélteti megfelelően
-stb.

Sziasztok , még jelentkezem!
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Múzeumpedagógia 21. századi kihívásai

Kedves mindenki! A mai blogomban arról fogok írni nektek, hogy milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a Zemplén gyönyörű tájain, miként is lehetséges osztálykirándulást szervezni az őszi hónapokban. Előzetes elképzeléseim szerint, jóval nagyobb körültekintést igényelel egy hideg évszakban szervezett kirándulás, mint egy júliusban tartott póló-rövidnadrág kombinációban végezhető, könnyű terepi séta. Röviden tömören, igen, ez a számításom megfelel a könyörtelen valóságnak. A szél és az eső nem kedvez a lelkesedésnek, a motivációnak és a csapatmunka szellemének sem. A reggeli túránk alatt annyira zordak voltak a körülmények, hogy alternatívát kellett, hogy találjunk, az egész napos kint tartózkodásnak. Látva a hangulatunk lejtőn való megindulását, a vezetőink úgy döntöttek, a délutáni betervezett program helyett látogassuk meg a Magyar Nyelv Múzeumát Széphalmon. Borzasztóan nagy pozitív csalódásban volt részünk, hiszen nem tapasztaltunk még ennyire gyerekekre fókuszáló, interaktív múzeumot,...

Webquest

Sziasztok! Ma a Webquest nevű módszerről fogok nektek írni, amit az elmúlt pár órában nagyon megkedveltem, és csináltam is, egy földrajzórához kapcsolódó óratervet ennek segítségével. Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is. Ilyen földrajzórai példák lehet...