Ugrás a fő tartalomra

Nemzeti Köznevelési Portál alkalmazása földrajzórán


Sziasztok! Ma egy olyan tananyagtárról fogok nektek írni, ami az eddigi tapasztalataim alapján messze felülmúlja az általam már ismert hasonló oldalakat.  Az első benyomásaimat fogom nektek leírni, hiszen még nem használtam élesben az oldalt, csak ismerkedem vele, de eddig hihetetlenül tetszik. Most leírom nektek, miért találom, igen hasznosnak ezt az online tananyagtárat a földrajzórákon való tanítás során.

Az oldal előnyei:
- először is ahogy megnyitjuk az oldalt, rögtön egy olyan lehetőséget tár elénk, mely alapján kiválaszthatjuk milyen szerepben kívánjuk megnyitni azt: pedagógus, diák, vagy éppen szülő.

- a gyerekek csoportokat hozhatnak létre, melyben tanulótársakra lelhetnek.
- az oldalon kiválaszthatjuk milyen évfolyamban akarunk tananyagot és feladatot keresni, ezzel is megkönnyítve az életkori sajátosságokhoz való igazodást.
-  fejlesztési célok és interaktivitás mértéke is beállítható

Fejlesztési lehetőségek:
- a témakörök bővítésre szorulnak
- több társadalom- és gazdaságföldrajzi témát ölelhetne fel az oldal.
- szakirodalom és oldalajánlatokat is tartalmazhatna
- bővülhetne több csoportalakítási lehetőséggel
- érdekes és kiegészítő témák jelenhetnének még meg

Legközelebb jelentkezem,
sziasztok!
KOBLOGVA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális készségeink fejlesztése terepen

 A múlt héten csak egy kisebb kiránduláson tudtam részt venni a többiekkel, melynek során a a Normafára látogattunk el. Csapatokba osztva kellett felfedeznünk a környéket, egy kb. 1,5 óra hosszát felölelő, kellemes séta alatt. A gyaloglás közben mobilos applikációk segítségével tanulmányozhattuk a 12. kerület tetejének állat- és növényvilágát, valamint a geológiáját is. Az eheti bejegyzésben ezeket az eszközöket szeretném elemezni, és ötleteket is adnék, ha egy-egy kolléga inspirálódna az oldalamon. Fogadjátok szeretettel:  Természetjáró hasznosság: 10 használhatóság: 4 dizájn: 6 Ezzel az eszközzel térképen láthatjuk a túraútvonalakat, újakat is tervezhetünk, fel is vehetjük azt. Jómagam szeretném, ha lenne módom megtanítani a gyerekeket igazi papír alapú térképen tájékozódni, ugyanakkor, ha váratlanul szükség lenne egyre, és gyalogosan közlekednénk, nagyon hasznos lenne egy hasonló. Ugyanakkor jelenlegi, nem fizetős formájában ez az applikáció használhatatlan. A legtöbb funkc...

Webquest

Sziasztok! Ma a Webquest nevű módszerről fogok nektek írni, amit az elmúlt pár órában nagyon megkedveltem, és csináltam is, egy földrajzórához kapcsolódó óratervet ennek segítségével. Ez egy olyan módszer, ami szorosan kapcsolódik a digitális kompetenciához, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztéséhez. Ezzel a módszerrel a tanulók egyénileg vagy csoportba osztva önállóan dolgozhatják fel az adott tanóra anyagát, és a pedagógus csak mint megfigyelő vesz részt ebben. Ezzel a módszerrel, könnyedén fejleszthetjük a kooperatív tanulás módszerét, valamint az adatok közötti szelektálást is. Ugyanakkor meg kell tanítanunk először a diákokat, hogyan tudnak hiteles forrásokat gyűjteni az internetről, és hogyan kell hivatkozniuk rájuk a beszámolójukban. Földrajzórán nagyon sok lehetőség van ezt az interaktív módszert alkalmazni, hiszen számos problémát boncolgathatnak a diákok a természettudományokban, és sok lehetőség nyílik a kutatásalapú tanulásra is. Ilyen földrajzórai példák lehet...

Grafikus rendezők

Sziasztok, ma kétféle grafikus rendezőt hoztam nektek, amit digitális kompetenciát fejlesztve a számítógép és az internet segítségével készíthető el.  Az első egy idővonal, melyet a time.graphics/line honlapon keresztül szerkesztettem meg az Európai Unió keletkezésének folyamatáról, amit egy 10 osztályos globális világról szóló földrajzórára tennék be, mint szemléltető eszköz, de akár számonkérésnél a gyerekek is alkalmazhatják az idővonalat, hogy ábrázolják, az események időbeli sorrendjét. Én az elkészített időszalagon az általános eseményeket zölddel, míg a csatlakozásokat piros színkóddal jelöltem, sajnos képként beillesztve egyáltalán nem látványos, de a honlapon megnyitva tetszetős a látvány.  A második grafikus rendező egy szófelhő, a 21. századi képességekről szól az IKT kurzus zárásaként, amit a  https://wordart.com -on szerkeszthettem meg, nagyon tetszett az oldal, nagyon könnyen kezelhető akár gyerekek is alkalmazhatják, biztosan alkalmazni fogom a...